Dlaczego My?

Bogaty plan dnia

Wykwalifikowani opiekunowie zadbają o to, aby Państwa pociecha miło i bezpiecznie spędziła czas w naszym żłobku. Kładziemy duży nacisk na zapewnienie prawidłowego rozwoju Państwa dziecku, organizując ciekawe zabawy i zajęcia edukacyjne.

Plan roczny żłobka "Radosna Kraina"

 

MOTORYKA
1.Pobudzanie i doskonalenie siedzenia, raczkowania; poprzez podawanie atrakcyjnych zabawek.
2.Nauka chodzenia przy przedmiotach i ruchomych zabawkach.
3.Doskonalenie zmysłu równowagi oraz sprawnej zmiany postawy ciała. Zachęcanie do wspinania, schylania i kucania po zabawkę.
4.Pokonywanie przeszkód (np. przechodzenie przez tunel, chodzenie po schodach).
5.Ćwiczenia rzutu piłką ( w dal, do celu ).
6.Zabawy ruchowo-naśladowcze przy muzyce.
7.Swobodne zabawy na sali ruchowej( basen z kulkami, zjeżdżalnia, schodki).
8. Ćwiczenia wg. Weroniki Sherbone.

MANIPULACJA   I   KONSTRUKCJA
1.Rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej .
2.Doskonalenie sprawności konstrukcyjnych, manipulacyjnych i precyzji ruchów( wkładanie, wyjmowanie, przekładanie, zamykanie, otwieranie).
3.Ćwiczenia chwytu pensetkowego.
4.Pierwsze próby prac plastycznych.

MOWA   I   MYŚLENIE
1.Rozwijanie i doskonalenie mowy biernej i czynnej (gaworzenie, wypowiadanie pierwszych słów).
2.Reagowanie na proste polecenia i prośby (daj, chodź, nie wolno).
3.Zapoznanie z częściami ciała przy pomocy misia, lali i tp.
4.Zajęcia z wykorzystaniem książeczek i obrazków jednoelementowych. Pokazywanie i nazywanie przedmiotów i osób.•
5.Zabawy z pacynkami i „workiem czarodziejskim”.
6.Śpiewanie piosenek z naśladowaniem.
7.Wprowadzanie elementów zabaw tematycznych (np. tulenie i kołysanie lali).
8.Rozpoznawanie innych dzieci po imieniu.

NAWYKI   I   USAMODZIELNIANIE
1.Nauka samodzielnego picia z kubka.
2.Kształtowanie umiejętności samodzielnego jedzenia (próby wprowadzania drugiej łyżki podczas posiłku).
3.Nauka i utrwalanie nawyków porządkowych (np. sprzątanie po skończonej zabawie, odkładanie zabawek na miejsce).
4.Wysadzanie na nocnik.
5.Codzienna toaleta (mycie buzi, rączek).
6.Aktywizowanie i pomoc w czynnościach samoobsługowych takich jak rozbieranie i ubieranie (zdejmowanie dolnych części garderoby).
7.Wyrabianie nawyków grzecznościowych poprzez gesty ( np. machanie rączką na pożegnanie, skinienie główką na powitanie i podziękowanie itd.).

KONTAKTY   SPOŁECZNE
1.Nawiązywanie i kształtowanie bliskiego kontaktu podczas wszystkich czynności pielęgnacyjnych i zabawowych z osobą dorosłą.
2.Troska o dobre samopoczucie dziecka (głaskanie, przytulanie, pochwała).
3. Zabawy kontaktowo-paluszkowe.
4.Uwrażliwianie dzieci na krzywdę innego dziecka (żałowanie, głaskanie, pocieszanie, przytulanie).
5.Nauka dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.
6.Zapoznanie dzieci z najbliższym otoczeniem.

UROCZYSTOŚCI  I  IMPREZY  OKOLICZNOŚCIOWE

W ciągu roku organizujemy następujące uroczystości:

1.Uroczyste obchody urodzin dziecka.

2. Święto Pluszowego Misia.

3 Andrzejki — wróżby, wspólna zabawa przy muzyce. .

4. Spotkanie z Mikołajem, wręczenie upominków, wspólne zdjęcia .

6. Warsztaty Bożonarodzeniowe z rodzicami.

7. Wspólne kolędowanie dla rodziców wykonywane przez dzieci.

8.  Dzień Babci i Dziadka — montaż słowno- muzyczny, wręczenie wykonanych własnoręcznie upominków, wspólny poczęstunek..

9. „Bal Karnawałowy” — przygotowanie z rodzicami i dziećmi kostiumów, konkursy, wspólne tańce młodszych i starszych dzieci .

10. Marsz w poszukiwaniu Pani Wiosny .

11. Dzień Mamy i Taty (Święto Rodziny) .

12. Dzień Dziecka.

Organizowanie spotkań z:

  1. Spotkania z teatrzykami dla dzieci. 
  2. Pracownikami Poczty, kontakt z listonoszem.
  3. Policjantami- przybliżenie dzieciom pracy policjanta.
  4. Leśniczym, Gajowym lub Strażnikiem leśnym.
  5. Strażakiem ze Straży Pożarnej.
  6. Panią z Książnicy Zamojskiej.

Bierzemy udział w następujących akcjach:

  1. „Pomóż dzieciom przetrwać zimę”
  2. „Góra grosza”
  3. „Cała Polska czyta dzieciom”
  4. Zbieramy nakrętni dla Hospicjum Santa Galla