GODZINY OTWARCIA:
PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK
6:30-17:30

Znajdź nas na:

DLA RODZICÓW

POBIERZ PLIK

„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.”

/J. Korczak/

Podstawa prawna

Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: Ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego oraz Statucie Przedszkola „Radosna Kraina”.

Misja Przedszkola

 –  Przedszkole wspomaga wszechstronny rozwój każdego wychowanka w oparciu o rozpoznanie jego potrzeb i możliwości, kształtuje w nim poczucie własnej wartości, uczy go tolerancji i patriotyzmu.

–  Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo. Sprawiamy, że czują się one kochane, akceptowane i szczęśliwe.

-Przygotowujemy je do przeżywania sukcesu, ale i do radzenia sobie z porażkami. Umożliwiamy rozwój uzdolnień i zainteresowań.

–  Przedszkole kształtuje właściwe postawy wobec otoczenia społecznego, przyrodniczego i technicznego.

–  Rozwija kompetencje komunikacyjne i aktywność twórczą oraz kształtuje otwartość na wiedzę.

–  Wyposaża wychowanka w wiedzę i umiejętności umożliwiające udany start szkolny.

–  Przedszkole pełni funkcję doradczą i wspierającą  działania wychowawcze wobec rodziców.

 

Wizja Przedszkola

 –  Nasze przedszkole jest bezpieczne, przyjazne dzieciom, rodzicom, środowisku, pracownikom i otwarte na ich potrzeby.

–  Zapewniamy dzieciom wszechstronny rozwój, realizujemy ich potrzeby i respektujemy prawa.

–  Obserwując rozwój każdego dziecka , współdziałamy z rodzicami i specjalistami w celu zapewnienia optymalnych warunków osiągnięcia postępów i sukcesów. Indywidualizujemy pracę z wychowankami poprzez terapię pedagogiczną, psychologiczną i logopedyczną.

–  Między społecznością przedszkola: dziećmi – rodzicami – pracownikami – panuje atmosfera życzliwości i partnerstwa.

–  Realizowany przez nas system wychowawczy i działania edukacyjne sprzyjają wyzwalaniu aktywności własnej dzieci, rozwijają ich zainteresowania i służą osiąganiu przez nie gotowości szkolnej.

–  Wykwalifikowana kadra pedagogiczna stwarza dzieciom możliwości do: samorealizacji, kreatywnego myślenia, rozwijania talentów, twórczości i inwencji własnej, współdziałania z rówieśnikami, przeżywania i uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy, tolerancji, wzajemnej akceptacji i pomocy.

 

Cele realizowane będą poprzez:

–  Szkolenie kadry w zakresie dokonywania diagnozy potrzeb i możliwości dzieci, pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, rozpoznawania zainteresowań, zdolności i talentów, wspierania dzieci wymagających pomocy.

–  Wzbogacenie oferty edukacyjnej o kolejne zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

–  Tworzenie funkcjonalnego i bezpiecznego placu zabaw.

–  Poszerzenie form upowszechniania prawa oświatowego, wiedzy pedagogicznej i praw dziecka wśród pracowników i rodziców.

–  Dostosowanie czasu pracy przedszkola do oczekiwań rodziców.

–  Systematyczne podejmowanie starań o wzrost efektów współpracy z rodzicami.

–  Stosowanie różnorodnych form promocji przedszkola w środowisku.

 

Baza i atuty przedszkola:

–    dobra funkcjonalność, estetyka sal, atrakcyjne zabawki

–    zaplecze kuchenne, sanitarne, administracyjne, szatnia

–    wykwalifikowana i życzliwa kadra, dążąca do ciągłego samodoskonalenia

–    praca nauczycieli z dziećmi odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową

–    oferta zajęć dodatkowych, wspomagająca rozwój talentów i zainteresowań dzieci

–   ogrodzony plac zabaw dostosowany także dla najmłodszych przedszkolaków

Sylwetka absolwenta:

–  jest pewny siebie i pełen optymizmu

–  jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych

–  potrafi współdziałać w zespole i kulturalnie się zachowywać

–  jest samodzielny, zaradny i aktywny w podejmowaniu działań

–  lubi działania twórcze, jest kreatywny, wrażliwy estetycznie i muzycznie

–  akceptuje zdrowy styl życia i stara się do niego stosować

–  potrafi odnaleźć się w sytuacjach nowych i trudnych

–  postępuje według norm moralnych i etycznych, zna swoje prawa

–  zna potrzebne zasady bezpieczeństwa i przestrzega je

–  jest empatyczny i tolerancyjny, otwarty na świat i na ludzi

–  jest ciekawy świata i chętny do zdobywania nowych umiejętności

–  jest odpowiedzialny i obowiązkowy

–  chętnie angażuje się w formy działalności artystycznej

 

Metody stosowane w przedszkolu:

 Wszystkie metody pracy z dziećmi uwzględniają podstawową formę jego aktywności, tj. zabawę. Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego: czynne, oglądowe, słowne. Codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:

– techniki twórczego myślenia

– metoda żywego słowa i „burzy mózgów”

– relaksacja, bajkoterapia, muzykoterapia

 

Współpraca ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym:

– zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem poprzez organizowanie przedstawień i uroczystości przedszkolnych, spotkań rodzinnych, festynów, tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka

– przeprowadzenie z rodzicami rozmów celem rozpoznania środowiska wychowawczego i przyczyny danej sytuacji problemowej, kontynuowanie ich w razie potrzeby

– udział w  konkursach  organizowanych na terenie miasta Zamość i nie tylko

Tradycje przedszkolne:

–    Międzynarodowe Święto Pluszowego Misia

–    Andrzejki

–    Mikołajki

–    Dzień Babci i Dziadka

–    Bal karnawałowy

–    Dzień Mamy i Taty i Dzień Dziecka lub Dzień Rodziny

–    Zakończenie roku przedszkolnego

 

 Koncepcja pracy jest konstrukcją, na której opiera się codzienna praca przedszkola. Jest ona dostosowana do potrzeb placówki, uwzględnia zarówno oczekiwania i możliwości nauczycieli, jak również potrzeby głównych klientów przedszkola, jakimi są dzieci i ich rodzice.  Koncepcja naszego przedszkola jest otwarta i może być modyfikowana i poszerzana o nowe zagadnienia.

Koszty pobytu dziecka w Przedszkolu:
1. Jednorazowe wpisowe – 300 zł (na cały okres pobytu dziecka)
2. Czesne – 600 zł (niezależnie od frekwencji dziecka)
3. Wyżywienie – 13 zł za dzień, w którym dziecko przebywało w przedszkolu
4. Ubezpieczenie NNW

65 1240 2816 1111 0010 5319 6889

PROCEDURA ORGANIZOWANIA SPACERÓW I WYCIECZEK
W PRZEDSZKOLU „RADOSNA KRAINA”.

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.2003 nr 6, poz.69 ze zm.).
  • Statut Przedszkola „Radosna Kraina”.  
  1. W przypadku wyjścia dzieci poza teren przedszkola, nauczyciel wpisuje do zeszytu spacerów termin oraz miejsce spaceru, a wcześniej (przynajmniej 2 dni wcześniej) uzgadnia to wyjście z dyrektorem przedszkola.
  2. Przynajmniej 2 dni przed planowanym wyjściem poza teren przedszkola nauczyciel wywiesza pisemną informację dla rodziców, aby mogli oni zaopatrzyć dzieci w stosowną odzież.
  3. W przypadku wycieczki, która wiąże się z przejazdami środkami komunikacji miejskiej, nauczyciel 3 dni wcześniej uzgadnia z dyrektorem przedszkola termin i cel wycieczki, omawia jej przebieg z kierownikiem wycieczki oraz wypełnia kartę wycieczki, którą przekazuje dyrektorowi przedszkola lub kierownikowi administracyjnemu (załącznik 1 – karta wycieczki).
  4. Na zajęciach odbywających się poza terenem przedszkola dzieci mają zapewnioną opiekę dorosłych, przy czym:
    • podczas spacerów poza teren przedszkola 1 opiekun przypada na 10 dzieci,
    • przy przejazdach środkami komunikacji miejskiej 1 opiekun przypada na 8 dzieci.
  5. Przed wyjściem poza teren przedszkola nauczyciel ewidencjonuje stan dzieci w dzienniku.
  6. Przed wyjazdem na wycieczki autokarowe przygotowuje się listę dzieci, a stan przekazuje dyrektorowi przedszkola tuż przed odjazdem. Imienną listę uczestników nauczyciel zabiera ze sobą.
  7. Przed wyjściem lub wyjazdem z dziećmi nauczyciel ustala nimi zasady zachowania się podczas wycieczki.
  8. Przed wyjściem z przedszkola nauczyciel dba, aby dzieci załatwiły swoje potrzeby fizjologiczne, oraz sprawdza, czy dzieci są ubrane odpowiednio do pogody i danej sytuacji.
  9. W ostatniej chwili nauczyciel ponownie sprawdza stan dzieci.
  10. Opiekun wycieczki sprawdza stan dzieci każdorazowo przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, przejazdu czy zwiedzania, a także po przybyciu do miejsca docelowego.
  11. Niedopuszczalne jest kontynuowanie wycieczki podczas burzy, śnieżycy i gołoledzi.
  12. Na wycieczkę opiekun zabiera obowiązkowo właściwie zaopatrzoną apteczkę.
  13. Po powrocie z wycieczki do przedszkola należy zgłosić powrót dyrektorowi przedszkola lub kierownikowi administracyjnemu.

RAMOWY PLAN DNIA W PRZEDSZKOLU „RADOSNA KRAINA”

 Realizacja Podstawy Programowej 8.00-13.00

 

6:30 – 8:15  Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

 8.15-8:30 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe i higieniczne. 

8:30-9:00 Śniadanie. Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

 9.00-9:30 Czynności samoobsługowe w WC i łazience, nauka etapów mycia rąk, mycie zębów. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

 9.30-10.30 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zgodnie z tematyką programowąedukacja językowa, matematyczna, przyrodnicza, aktywność ruchowa, plastyczno-techniczna, manualna, muzyczna, zabawy integrujące grupę, zajęcia wspierające rozwój emocjonalno-społeczny, twórczy i manipulacyjny dziecka, j. angielski, rytmika, gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna.

10.35-11.35 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.

 11.35-12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience oraz samoobsługowe po przyjściu z zewnątrz. Dalszy ciąg prac dyżurnych ( nauka nakrywania stołów itp.)

 12.00-13.00 Obiad (dwudaniowy). Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole. Nacisk na używanie zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

 13.00-14.30  Słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej – wyciszenie/ sen

 14.30- 16.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. Zajęcia dodatkowe: zajęcia z logopedą.

Spożywanie podwieczorku.

16:00 – 17:30 Zabawy dowolne dzieci (w sali lub na placu zabaw). Czynności porządkowe.  Rozmowy wychowawcy z rodzicami (wedle potrzeb). Rozchodzenie się dzieci.

Przejdź do góry