GODZINY OTWARCIA:
PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK
6:30-17:30

Znajdź nas na:

DLA RODZICÓW

Pobierz plik

09 1240 2816 1111 0010 2371 7269

MOTORYKA
1.Pobudzanie i doskonalenie siedzenia, raczkowania; poprzez podawanie atrakcyjnych zabawek.
2.Nauka chodzenia przy przedmiotach i ruchomych zabawkach.
3.Doskonalenie zmysłu równowagi oraz sprawnej zmiany postawy ciała. Zachęcanie do wspinania, schylania i kucania po zabawkę.
4.Pokonywanie przeszkód (np. przechodzenie przez tunel, chodzenie po schodach).
5.Ćwiczenia rzutu piłką ( w dal, do celu ).
6.Zabawy ruchowo-naśladowcze przy muzyce.
7.Swobodne zabawy na sali ruchowej( basen z kulkami, zjeżdżalnia, schodki).
8. Ćwiczenia wg. Weroniki Sherbone.

MANIPULACJA   I   KONSTRUKCJA
1.Rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej .
2.Doskonalenie sprawności konstrukcyjnych, manipulacyjnych i precyzji ruchów( wkładanie, wyjmowanie, przekładanie, zamykanie, otwieranie).
3.Ćwiczenia chwytu pensetkowego.
4.Pierwsze próby prac plastycznych.

MOWA   I   MYŚLENIE
1.Rozwijanie i doskonalenie mowy biernej i czynnej (gaworzenie, wypowiadanie pierwszych słów).
2.Reagowanie na proste polecenia i prośby (daj, chodź, nie wolno).
3.Zapoznanie z częściami ciała przy pomocy misia, lali i tp.
4.Zajęcia z wykorzystaniem książeczek i obrazków jednoelementowych. Pokazywanie i nazywanie przedmiotów i osób.•
5.Zabawy z pacynkami i „workiem czarodziejskim”.
6.Śpiewanie piosenek z naśladowaniem.
7.Wprowadzanie elementów zabaw tematycznych (np. tulenie i kołysanie lali).
8.Rozpoznawanie innych dzieci po imieniu.

NAWYKI   I   USAMODZIELNIANIE
1.Nauka samodzielnego picia z kubka.
2.Kształtowanie umiejętności samodzielnego jedzenia (próby wprowadzania drugiej łyżki podczas posiłku).
3.Nauka i utrwalanie nawyków porządkowych (np. sprzątanie po skończonej zabawie, odkładanie zabawek na miejsce).
4.Wysadzanie na nocnik.
5.Codzienna toaleta (mycie buzi, rączek).
6.Aktywizowanie i pomoc w czynnościach samoobsługowych takich jak rozbieranie i ubieranie (zdejmowanie dolnych części garderoby).
7.Wyrabianie nawyków grzecznościowych poprzez gesty ( np. machanie rączką na pożegnanie, skinienie główką na powitanie i podziękowanie itd.).

KONTAKTY   SPOŁECZNE
1.Nawiązywanie i kształtowanie bliskiego kontaktu podczas wszystkich czynności pielęgnacyjnych i zabawowych z osobą dorosłą.
2.Troska o dobre samopoczucie dziecka (głaskanie, przytulanie, pochwała).
3. Zabawy kontaktowo-paluszkowe.
4.Uwrażliwianie dzieci na krzywdę innego dziecka (żałowanie, głaskanie, pocieszanie, przytulanie).
5.Nauka dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.
6.Zapoznanie dzieci z najbliższym otoczeniem.

UROCZYSTOŚCI  I  IMPREZY  OKOLICZNOŚCIOWE

W ciągu roku organizujemy następujące uroczystości:

1.Uroczyste obchody urodzin dziecka.

2. Święto Pluszowego Misia.

3 Andrzejki — wróżby, wspólna zabawa przy muzyce. .

4. Spotkanie z Mikołajem, wręczenie upominków, wspólne zdjęcia .

6. Warsztaty Bożonarodzeniowe z rodzicami.

7. Wspólne kolędowanie dla rodziców wykonywane przez dzieci.

8.  Dzień Babci i Dziadka — montaż słowno- muzyczny, wręczenie wykonanych własnoręcznie upominków, wspólny poczęstunek..

9. „Bal Karnawałowy” — przygotowanie z rodzicami i dziećmi kostiumów, konkursy, wspólne tańce młodszych i starszych dzieci .

10. Marsz w poszukiwaniu Pani Wiosny .

11. Dzień Mamy i Taty (Święto Rodziny) .

12. Dzień Dziecka.

Organizowanie spotkań z:

  1. Spotkania z teatrzykami dla dzieci.
  2. Pracownikami Poczty, kontakt z listonoszem.
  3. Policjantami- przybliżenie dzieciom pracy policjanta.
  4. Leśniczym, Gajowym lub Strażnikiem leśnym.
  5. Strażakiem ze Straży Pożarnej.
  6. Panią z Książnicy Zamojskiej.

Bierzemy udział w następujących akcjach:

  1. „Pomóż dzieciom przetrwać zimę”
  2. „Góra grosza”
  3. „Cała Polska czyta dzieciom”
  4. Zbieramy nakrętni dla Hospicjum Santa Galla
Wprowadzenie procedur dotyczących bezpieczeństwa dzieci w Żłobku Radosna Kraina w Zamościu znajduje swoje uzasadnienie w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka objętego opieką naszej placówki.

 

Cel główny:
Wprowadzenie procedur dotyczących bezpieczeństwa dzieci w Żłobku Radosna Kraina w Zamościu znajduje swoje uzasadnienie w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka objętego opieką naszej placówki.
W sytuacjach trudnych oraz zagrażających bezpieczeństwu dziecka opiekunowie i pozostały personel żłobka są zobowiązani postępować zgodnie z przyjętymi procedurami.
Rodzice zobowiązani są znać i przestrzegać postanowienia niniejszego dokumentu.

 

Ilekroć w Procedurze jest mowa o:

Żłobku- oznacza to Żłobek Radosna Kraina w Zamościu

Dyrektorze – oznacza to dyrektora Żłobka Radosna Kraina w Zamościu

Opiekunie- oznacza to pracownika żłobka sprawującego opieka nad dzieckiem (opiekunka, pielęgniarka, salowa)

Rodzicu/opiekunie prawnym – oznacza to rodzica/opiekuna prawnego dziecka objętego opieka w żłobku

Sposób prezentacji procedur:
1. Udostępnienie dokumentu na tablicy ogłoszeń.
2. Zapoznanie wszystkich pracowników żłobka z treścią procedur.
3. Zapoznanie rodziców z obowiązującymi w placówce procedurami.

 

I PRZYPROWADZANIE DZIECKA DO ŻŁOBKA

  1. Dzieci są przyprowadzane do żłobka i odbierane ze żłobka przez rodziców (opiekunów prawnych). Są oni odpowiedzialni za ich bezpieczeństwo w drodze do żłobka i ze żłobka do domu.

 

  1. Rodzice osobiście powierzają dziecko opiekunowi w sali. W przeciwnym wypadku żaden pracownik żłobka nie może ponosić odpowiedzialności za bezpieczeństwo i zdrowie dziecka. Opiekunowie wpisują godzinę  przyjścia i wyjścia dzieci danej grupy do której dziecko jest zapisane.

 

  1. Opiekun bierze pełną odpowiedzialność za dziecko od momentu jego wejścia do sali.

 

  1. Rodzice/ opiekunowie prawni, którzy zdecydują, że ich dziecko będzie samodzielnie wchodziło do sali, biorą na siebie pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo swojego dziecka w czasie przechodzenia z szatni do sali.

 

  1. Opiekunowie nie ponoszą odpowiedzialności za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dziecka pozostawionego przez rodziców/ opiekunów prawnych na terenie żłobka: przed wejściem do budynku, w szatni, pozostawienie przed zamkniętymi drzwiami sali zajęć.

 

  1. Opiekun przyjmujący dziecko pod opiekę od rodziców zobowiązany jest zwrócić uwagę na wnoszone przez dziecko zabawki i przedmioty – czy są one bezpieczne            i nie stwarzają zagrożenia.

 

  1. Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są przyprowadzać do żłobka dzieci zdrowe i czyste.

 

  1. Dziecka chorego lub podejrzanego o chorobę nie należy przyprowadzać do żłobka. Dzieci np. zakatarzone, przeziębione, kaszlące nie mogą przebywać w grupie                   z dziećmi zdrowymi. Opiekun ma prawo poprosić rodzica o dostarczenie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do uczęszczania dziecka do żłobka.

 

  1. Rodzice mają obowiązek zgłaszania wszelkich poważnych dolegliwości dziecka                i udzielania wyczerpujących informacji na ten temat. Alergie pokarmowe, wziewne należy zgłaszać wyłącznie pisemnie, dołączając zaświadczenie lekarskie.

 

  1. Po każdej nieobecności dziecka spowodowanej chorobą zakaźną rodzice zobowiązani są do przedłożenia zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego zakończenie leczenia.

 

 II ODBIERANIE DZIECKA ZE ŻŁOBKA

 

  1. Dzieci mogą być przyprowadzane i odbierane przez inne osoby dorosłe upoważnione na piśmie przez rodziców (opiekunów prawnych), zdolne do podejmowania czynności prawnych. Upoważnienie stanowi pkt. 3 Karty zapisu dziecka do żłobka. Może ono zostać w każdej chwili odwołane lub zmienione.

 

  1. Rodzice (opiekunowie prawni) ponoszą odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odebranego ze żłobka przez upoważnioną przez nich osobę.

 

  1. Jeśli dziecko będzie się opierało, płakało lub z innych przyczyn nie będzie chciało wyjść ze żłobka z osobą upoważnioną przez rodziców, dziecko nadal pozostanie pod opieką opiekuna, a dyrektor lub (w przypadku jego nieobecności) opiekun danej grupy niezwłocznie skontaktuje się telefonicznie z rodzicami w celu ustalenia dalszego postępowania.

 

  1. Wydanie dziecka osobie upoważnionej przez rodziców nastąpi po wcześniejszym okazaniu przez taką osobę dowodu osobistego – opiekun zobowiązany jest do wylegitymowania tej osoby.

 

  1. W przypadku telefonicznej prośby rodzica (wyjątkowe sytuacje losowe), jedynie dyrektor upoważniony jest do weryfikacji danych osoby dzwoniącej i podjęcia decyzji o wydaniu dziecka. Dane (imię, nazwisko, adres, seria i nr dowodu osobistego) osoby upoważnionej telefonicznie do odbioru dziecka przekazuje opiekunom danej grupy w celu umożliwienia im wylegitymowania tej osoby. Zaistniałą sytuację należy odnotować w raporcie dziennym w dzienniku grupowym.

 

  1. Żłobek nie wydaje dziecka osobom niepełnoletnim.

 

  1. Odbieranie dzieci przez osoby niepełnoletnie może odbywać się w szczególnie uzasadnionych przypadkach na wyraźne, pisemne oświadczenie woli rodziców lub prawnych opiekunów.

 

  1. Rodzice ponoszą pełną odpowiedzialność prawną za osobę niepełnoletnią odbierającą dziecko jak i za odebrane przez nią dziecko.

 

  1. Opiekun każdej grupy jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji adresów zamieszkania,  numerów kontaktowych, serii i nr dowodów osobistych rodziców, prawnych opiekunów dzieci oraz osób upoważnionych pisemnie przez rodziców do odbioru dziecka.

 

  1. Odbiór dziecka następuje w danej grupie, opiekun przekazuje dziecko Rodzicom/opiekunom prawnym osobiście.

 

  1. Opiekun powinien nie tylko wiedzieć, ale także widzieć, kto odbiera dziecko ze żłobka.  Z terenu żłobka można pozwolić dziecku odejść dopiero wtedy, gdy rodzic (osoba upoważniona) dotarł na miejsce pobytu grupy.

 

  1. Rodzice/ opiekunowie prawni zobowiązani są przekazać aktualne telefony kontaktowe.

 

  1. Za właściwe przestrzeganie zasad przyprowadzania i odbierania dzieci ze żłobka odpowiedzialni są rodzice oraz opiekunowie.

 

  1. Opiekunowie sprawują opiekę nad dzieckiem od chwili przejęcia go od osoby przyprowadzającej, aż do momentu przekazania dziecka rodzicom lub upoważnionej osobie.

 

III  POSTĘPOWANIE W SYTUACJI NIEODEBRANIA DZIECKA ZE ŻŁOBKA LUB ZGŁOSZENIA SIĘ PO DZIECKO OSOBY NIEMOGĄCEJ SPRAWOWAĆ OPIEKI

 

  1. Dzieci powinny być odbierane ze żłobka najpóźniej do godziny 17.30.

 

  1. W przypadku braku możliwości odbioru dziecka ze żłobka (w godzinach pracy żłobka – sytuacje losowe) rodzice lub opiekunowie prawni zobowiązani są do poinformowania o zaistniałej sytuacji oraz do uzgodnienia innego sposobu odbioru dziecka.

 

  1. W przypadku, gdy dziecko nie zostanie odebrane po upływie czasu pracy żłobka, opiekun zobowiązany jest powiadomić telefonicznie rodziców lub osoby upoważnione do odbioru o zaistniałej sytuacji.

 

  1. W przypadku gdy pod wskazanymi przez rodziców numerami telefonów (praca, dom, tel. komórkowy) nie można uzyskać informacji o miejscu pobytu rodziców lub osób upoważnionych do odbioru dziecka opiekun oczekuje z dzieckiem w placówce do 0,5 godz. Po upływie tego czasu opiekun powiadamia dyrektora, który podejmuje decyzję o: powiadomieniu Policji z prośbą o podjęcie dalszych działań przewidzianych prawem.
  2. Z przebiegu zaistniałej sytuacji opiekun sporządza protokół zdarzenia podpisany przez świadków, który zostaje przekazany do wiadomości dyrektora.

 

  1. Za nagminne opóźnienia w odbiorze dziecka grozi rozwiązanie umowy na korzystanie z usług żłobka.

 

  1. Opiekun stanowczo odmawia wydania dziecka ze żłobka w przypadku, gdy stan osoby zamierzającej odebrać dziecko wskazuje na spożycie alkoholu lub przejawia agresywne zachowanie i nie jest ona w stanie zapewnić dziecku bezpieczeństwa. W tym przypadku opiekun wzywa drugiego rodzica lub inną upoważnioną do odbioru dziecka osobę.

 

  1. Opiekun powiadamia dyrektora, który wydaje dyspozycje opiekunowi, mające na celu odizolowanie dziecka od rodzica/ opiekuna prawnego znajdującego się pod wpływem alkoholu.

 

  1. W przypadku, gdy rodzice/ opiekunowie prawni odmówią odebrania dziecka ze żłobka, lub w przypadku przedłużającej się nieobecności rodziców (po godz. 17:30) dyrektor placówki może po konsultacji z najbliższą jednostką Policji podjąć decyzję o dalszych krokach.

 

  1. Po rozeznaniu przez Policję sytuacji domowej dziecka – sprawdzeniu, czy rodzice przebywają w domu dyrektor może:
    – podjąć decyzję, że opiekun może odprowadzić dziecko do domu (jeżeli są rodzice to dziecko pozostaje pod opieką rodziców)
    – gdy nie ma rodziców w domu wspólnie z policją podejmuje decyzję dotyczącą dalszego postępowania w danej sytuacji (np. zabrania dziecka do pogotowia opiekuńczego, czyli do tzw. placówki interwencyjnej).

 

  1.  Opiekun sporządza notatkę służbową z zaistniałego zdarzenia po zakończeniu działań.

 

  1. Jeżeli powtarzają się przypadki, w których rodzic, (opiekun prawny odbierający dziecko ze żłobka) znajduje się pod wpływem alkoholu lub narkotyków, to dyrektor może rozpoznać sytuację domową i rodzinna dziecka i jeżeli zachodzi taka konieczność powiadomić o tym fakcie policję (specjalisty do spraw nieletnich)- celem rozeznania sytuacji domowej i rodzinnej dziecka, a następnie powiadamia Sąd rodzinny.

 

  1. Po zdarzeniu dyrektor żłobka przeprowadza rozmowę z rodzicami w celu
    wyjaśnienia zaistniałej sytuacji oraz zobowiązuje ich do przestrzegania zasad określonych w Procedurach bezpieczeństwa dziecka w żłobku.

 

  1. W przypadku, gdy sytuacja zgłaszania się po dziecko rodzica/ opiekuna prawnego w stanie nietrzeźwości powtórzy się, dyrektor powiadamia pisemnie policję, terenowy ośrodek pomocy społecznej, wydział rodzinny sądu rejonowego.

 

IV POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU ODBIERANIA DZIECKA ZE ŻŁOBKA PRZEZ RODZICÓW ROZWIEDZIONYCH , ŻYJĄCYCH W SEPARACJI LUB W WOLNYM ZWIĄZKU

  1. Opiekun wydaje dziecko każdemu z rodziców, jeśli ma on zachowane prawa rodzicielskie, o ile postanowienie sądu nie stanowi inaczej.

 

  1. Jeśli do żłobka zostanie dostarczone postanowienie sądu o sposobie sprawowania przez rodziców opieki nad dzieckiem, opiekun postępuje zgodnie z tym postanowieniem.

 

  1. O każdej próbie odebrania dziecka przez rodzica/osobę nieuprawnioną do odbioru, opiekun powiadamia dyrektora żłobka i rodzica/opiekuna prawnego sprawującego opiekę nad dzieckiem.

 

  1. W sytuacji kryzysowej, np. kłótnie rodziców, wyrywanie sobie dziecka, itp. opiekun lub dyrektor powiadamia policję.
Nasze motto:
„ NIE WSZYSTKIE KWIATY ZAKWITAJĄ RAZEM. KAŻDY MA SWÓJ CZAS I PORĘ. NIECH TO BĘDZIE DLA CIEBIE DROGOWSKAZEM, NIE WSZYSTKIE KWIATY ZAKWITAJĄ RAZEM”.

 

Żłobek placówką bezpieczną i przyjazną dzieciom, rodzicom i pracownikom.

1. Praca żłobka ukierunkowana jest przede wszystkim na dziecko, jego  potrzeby oraz wszechstronny rozwój.

·          Oferta żłobka jest skierowana do dzieci ma stwarzać takie warunki wychowawcze i edukacyjne, aby maluchy mogły rozwijać swoje umiejętności.

·          Szczególny nacisk wraz z kadrą żłobka kładziemy na szacunek dla dziecka i jego indywidualność.

·          Wdrażamy do programu aktywizujące metody pracy ( nauka poprzez zabawę) uwzględniając jednocześnie  potrzeby dziecka – równocześnie wspierając rozwój intelektualny, zainteresowania, zdolności i talenty.

·          Inspirujemy i motywujemy się wzajemnie do wdrażania innowacji w wychowaniu  i edukacji.

·           wprowadzamy do programu pracy – w miarę możliwości –  nowoczesnych metod takich jak : gimnastyka ogólnorozwojowa wg Weroniki Sherborn, jak również proste ćwiczenia logopedyczne, zajęcia artystyczne, zajęcia umuzykalniające…

·          Kształtowanie umiejętności komunikowania się u dzieci.

2.        Zajęcia i zabawy koleżeńskie –  połączenie żłobka z przedszkolem daje ogromne możliwości zarówno dzieciom jak i rodzicom. Dzieci bezpiecznie będą mogły przejść ze środowiska żłobkowego do przedszkolnego. Połączenie to daje możliwości organizowania wspólnych zabaw i spacerów, przedstawień i uroczystości okolicznościowych. Taka integracja dzieci młodszych ze starszymi sprzyja i pozwala łagodnie przejść do następnego szczebla edukacji.

3.        Ścisła współpraca personelu zatrudnionego w żłobku i aktywny udział w tworzeniu rocznych programów żłobka.

·          Współpraca ze środowiskiem lokalnym w tym z biblioteką dla dzieci

·           Spotkania z ciekawymi  ludźmi i zawodami takimi jak strażak i policjant.

·          Dobór odpowiedniego personelu dającego gwarancję rzetelnego  wykonywania stawianych przed nim zadań.

·          Zarządzanie personelem w taki sposób, aby dać pracownikom poczucie własnej wartości, motywować i pobudzać do osiągnięcia wspólnego celu.

·           Stawiamy na życzliwy stosunek do podwładnych, kulturę we wzajemnych kontaktach, sprawiedliwą i obiektywną ocenę pracy wszystkich pracowników.

 

Rodzice traktowani są jak partnerzy aktywnie uczestniczący w życiu żłobka

Stawiamy na:

·           wypracowanie efektywnych sposobów komunikacji z rodzicami poprzez włączanie rodziców w działania żłobka.

·          Rodzice aktywnie uczestniczą w życiu żłobka poprzez udział w zajęciach otwartych, dniach otwartych,  oraz uroczystościach żłobkowych takich jak Piknik Rodzinny, Dzień Mamy i Taty

·          Tworzenie programów prozdrowotnych – przedstawianych rodzicom w formie gazetki ściennej oraz porad pielęgniarki

·          Realizowanie programu dobrej adaptacji

·          Ujednolicenie oddziaływań wychowawczych z rodzicami

·          Wspieranie rodziców w wychowaniu – poprzez możliwość kontaktów z pielęgniarką jak również  udzielanie rzetelnej informacji o dziecku przez personel grupy

·          Udział rodziców w zebraniach.

6.30 – 8.20 – przyjmowanie dzieci. Indywidualne kontakty personelu z rodzicami, zabawy dowolne.

8.00 – 8.20 –  przygotowanie do śniadania,

8.30 –  śniadanie,

9.00 – toaleta,

9.00 – 9.30 zabawy zorganizowane, zabawy w kącikach zainteresowań,

9.30 – drugie śniadanie

10.00 -11.15 –  spacer, zabawy i zajęcia tematyczne w grupach dostosowane do wieku rozwojowego dziecka oraz spacery lub zabawa w ogrodzie, teatrzyki, zajęcia rytmiczne.

11.15 – przygotowanie do obiadu – toaleta,

11.30 – obiad / zupa/,

12.00 – 12.15 – toaleta, przygotowanie dzieci do snu,

12.30 – 14.15 sen,

14.15 – 14.30 ubieranie dzieci, przygotowanie do posiłku, toaleta,

14. 30 – obiad / II danie /

15. 00 – zabawy ( śpiewanie, czytanie książeczek, dowolne zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań,

15.45 – podwieczorek

16.00 – 17.30 – zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie (w zależności od pory roku), do chwili odebrania dzieci przez rodziców. Kontakty indywidualne z rodzicami.

I. Adaptacja do warunków żłobka :

1. Pobyt rodzica z dzieckiem w żłobku.
2. Czerpanie informacji o dziecku z rozmów z rodzicami oraz karty zgłoszenia.
3. Stopniowe wydłużanie czasu pobytu dziecka w żłobku.
4. Różnorodne zabawy z dzieckiem.

 

II. Współpraca z rodzicami:

1. Aktywizacja rodziców do uczestnictwa w życiu żłobka.
2. Poznanie oczekiwań rodziców względem żłobka.
3. Zainteresowanie rodziców osiągnięciami dzieci.
4. Obustronne wsparcie: „Rodzic – nauczyciel – rodzic, w oddziaływaniach edukacyjno-wychowawczych, oraz niesienie pomocy rodzicom w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych.
5. Promocja żłobka w środowisku lokalnym.
6. Nawiązanie partnerskich stosunków z rodzinami dzieci uczęszczającymi do żłobka.

 

III. Rozwój społeczny:

1. Nawiązywanie kontaktów społecznych z innymi rówieśnikami, oraz opiekunkami żłobka.
2. Poznawanie imion wszystkich dzieci oraz imion nauczycielek i opiekunek.
3. Wdrażanie do zgodnych zabaw (obok siebie).
4. Rozwiązywanie konfliktów dziecięcych – nie wyrywanie sobie zabawek.
5. Poznawanie przedmiotów i ich nazywanie.
6. Kształtowanie u dzieci życzliwego stosunku do innych osób.

 

IV. Rozwój umiejętności samoobsługowych oraz nabywanie nawyków:

1. Wdrażanie do samodzielnego picia napojów z kubeczka.
2. Wdrażanie dzieci do spożywania różnorodnych posiłków, również pokarmów wymagających gryzienia.
3. Podejmowanie prób jedzenia łyżeczką.
4. Zachęcanie do zgłaszania potrzeb fizjologicznych.
5. Trening czystości, nauka korzystania z nocniczka i małego sedesu.
6. Kształcenie umiejętności nakładania ubrania i ciapków , z pomocą i współdziałaniem osób dorosłych.

 

V. Rozwój mowy i myślenia, zabawy logopedyczne:

1. Ćwiczenia artykulacyjne, rozwijające aparat mowy.
2. Ćwiczenia logopedyczne – gimnastyka buzi i języka.
3. Rozwijanie mowy biernej: wydawanie próśb, poleceń, czytanie bajek i wyjaśnianie ich treści.
4. Oglądanie książeczek, podejmowanie prób nazywania elementów ilustracji.
5. Teatrzyki paluszkowe, kukiełkowe, pacynkowe.
6. Mobilizowanie, zachęcanie dzieci do wypowiadania swoich potrzeb.

 

VI.Rozwój sprawności fizycznej – mała i duża motoryka, sensomotoryka:

1. Nauka raczkowania, poprzez podawanie atrakcyjnych zabawek.
2. Nauka chodzenia z podtrzymywaniem za jedną rękę.
3. Zabawa z dorosłym rzucanie piłką  z pozycji siedzącej.
4. Podejmowanie prób rzutu do celu.
5. Schylanie się i kucanie po zabawkę, odkładanie jej na wyznaczone miejsce.
6. Zabawy ruchowo – naśladowcze przy muzyce.
7. Pociąganie zabawek za sznurek.
8. Elementy ćwiczeń Weroniki Sherborne, dziecięce masażyki, ćwiczenia rytmiczne Kniessów, pedagogika zabawy, ruchu rozwijającego, zabawy fundamentalne itp.

Sensomotoryka
1. Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania, przesypywania, zamykania, otwierania.
2. Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów.
3. Pierwsze próby prac plastycznych- malowanie paluszkami.

 

VII. Umuzykalnienie i rytmika:

1. Osłuchiwanie się z różnorodnymi utworami muzycznymi.
2. Słuchanie piosenek dla dzieci, podejmowanie prób powtarzania piosenki.
3. Zabawy ruchowe przy muzyce.
4. Zabawy muzyczne naśladowcze.
5. Podejmowanie prób rozróżniania muzyki o różnym tempie.
6. Rozróżnianie muzyki głośnej i cichej, szybkiej i wolnej.
7. Opowieści ruchowe przy muzyce.
8. Ilustrowanie muzyki elementami tanecznymi i rytmicznymi:
klaskanie, tupanie, itp.
9. Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych.

 

VIII. Uroczystości i imprezy okolicznościowe :

1. Uroczyste obchody urodzin dziecka.
2. Święto pluszowego misia.
3. Zabawa Andrzejkowa.
4. Spotkanie z Mikołajem.
5. Warsztaty Bożonarodzeniowe z rodzicami.
6. Bal karnawałowy.
7. Powitanie Wiosny.
8. Święto rodziny – dzień Mamy i Taty/ Festyn Rodzinny /.
9. Dzień dziecka.
10. Spotkania z teatrzykami dla dzieci.

Rekrutacja dzieci trwa cały rok kalendarzowy. Po szczegóły odsyłam pod numer telefonu: 84 638 23 91

Do żłobka przyjmujemy dzieci od ukończenia 6-mca życia i zamieszkałe w mieście Zamość.

O przyjęciu dziecka decyduje data wpisania dziecka na listę rezerwową.

Kiedy zwalnia się miejsce w żłobku to dzwonimy do rodziców w celu uzgodnienia szczegółów przyjecia dziecka do żłobka.

Pracujemy bez przerwy wakacyjnej.

Rodzina i żłobek są najważniejszymi środowiskami wychowawczymi małego dziecka. To one są odpowiedzialne za wprowadzanie go w świat ludzi dorosłych i uczenie sztuki życia. Nie jest to zadanie łatwe, dlatego powinno istnieć między nimi świadome i celowo zorganizowane współdziałanie.

 

Współpraca opiekunek z rodzicami stanowi jeden z istotnych czynników prawidłowego funkcjonowania żłobka i rodziny. Warunkuje harmonijny i wszechstronny rozwój dzieci, wpływa zarówno na ich postępy w edukacji jak i w zachowaniu. Daje również szansę ciągłego doskonalenia się opiekunek i rodziców jako osób odpowiedzialnych za prawidłowy rozwój najmłodszych.

Właściwie zorganizowana współpraca z rodzicami to jeden z istotnych czynników osiągania przez placówkę i opiekunki dobrych wyników wychowania. Sposób organizowania tej współpracy, jej charakter, udział rodziców w życiu żłobka zależy w dużej mierze od środowiska, w którym mieści się żłobek. Środowisko i jego potrzeby powinny wyznaczać opiekunce kierunki działań najbardziej korzystne dla dzieci, rodziców i placówki żłobkowej.

Nadrzędnym celem tego planu jest zachęcanie rodziców do współpracy w atmosferze zrozumienia i sympatii oraz postrzeganie ich jako cennych partnerów w doskonaleniu działań wychowawczych.

Cel ogólny:

  1. Wdrażanie rodziców do ścisłej współpracy ze żłobkiem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
  2. Realizacja innowacji pedagogicznej „Akademia sukcesu”- program współpracy z rodzicami

Cele szczegółowe :

  • Dążenie do jednolitości oddziaływań wychowawczo-  opiekuńczych i dydaktycznych  żłobka i środowiska rodzinnego.
  • Wszechstronny rozwój dziecka.
  • Stworzenie partnerskich relacji między rodzicami a opiekunkami w zakresie odpowiedzialności za proces wychowawczy dzieci.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych.
  • Włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola.
  • Współdziałanie z rodzicami w zakresie rozpoznawania możliwości rozwojowych dzieci.
  • Angażowanie rodziców w prace użyteczne na rzecz żłobka.
  • Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację.
  • Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w żłobku.
  • Współudział opiekunek i rodziców z rozwiązywaniu zaistniałych problemów wychowawczych
  • Poznanie opinii rodziców na temat funkcjonowania placówki oraz oczekiwań względem żłobka.

Lp.

Zadania

 

Sposób realizacji

1.

Poznanie dzieci i ich środowiska

  1. Przeprowadzanie wywiadów i rozmów w celu oddziaływań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych;

 

 

  1. Rozmowy indywidualne, konsultacje, odbywane z inicjatywy opiekunek i rodziców: dzielenie się osiągnięciami i niepowodzeniami dziecka, bieżące informacje z życia grupy i o dziecku, rozwiązywanie zaistniałych problemów dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych;

 

  1. Uzyskanie zgody rodziców na:

–          odbiór dzieci ze żłobka;

–          wyjazdy i spacery organizowane po najbliższej okolicy;

–          umieszczanie zdjęć dzieci na stronie WWW;

2.

Zachęcanie rodziców do współdziałania

  1. Opracowanie planu współpracy żłobka z rodzicami i przedstawienie rodzicom na zebraniu.

 

 

  1. Zapoznanie rodziców z dokumentacją żłobka:

-Statut Żłobka

– Koncepcja Pracy

– Procedury bezpieczeństwa,

– Program wychowawczy.

Wprowadzanie w tej dokumentacji  zmian, z inicjatywy rodziców.

 

 

  1. Systematyczne prowadzenie kącików grupowych: aktualizowanie prac plastycznych dzieci, prezentacja zamierzeń dydaktyczno- opiekuńczych i  wychowawczych, nauczanych  piosenek, wierszy

 

 

  1. Prowadzenie kącików informacyjnych dla rodziców:

umieszczanie informacji o uroczystościach i planowanych wycieczkach, wywieszanie artykułów dotyczących zdrowia, wychowania i rozwoju, podziękowań za współpracę.

 

  1. Zachęcenie do systematycznego odwiedzania strony WWW żłobka.

 

  1.  Udział rodziców w organizacji  planowanych konkursów, uroczystości, teatrzyków, wycieczek.

 

  1. „ Rodzic w roli eksperta”- prowadzenie przez rodziców zajęć dotyczących jego pracy, zawodu który wykonuje.

 

 

 

 

  1. Pozyskiwanie informacji na temat potrzeb i oczekiwań rodziców oraz poznanie opinii na temat  funkcjonowania placówki, poprzez  różnorodne formy kontaktów z rodzicami: wywiad, ankieta, skrzynka kontaktowa.

3.

Zachęcanie rodziców do udziału w uroczystościach przedszkolnymi, zajęciach otwartych, spotkaniach grupowymi.

  1. Zapraszanie rodziców na okolicznościowe uroczystości ogólno- żłobkowe i grupowe; wspólna zabawa.

 

  1.  Wykonywanie indywidualnych zaproszeń.

 

  1.  Organizowanie zebrań, zajęć otwartych, warsztatów dla rodziców oraz dni otwartych w żłobku,

 

  1. Organizacja festynu rodzinnego „Święto Rodziny”.

 

 

  1. Zachęcanie rodziców do czytania w żłobku dzieciom bajek w ramach akcji „ Cała Polska czyta dzieciom”.

 

  1. Udział rodziców i dzieci w dniach adaptacyjnych

 

  1. Udział rodziców w  akcjach charytatywnych: Szlachetna Paczka, Góra Grosza, itp.

4.

Pedagogizacja rodziców.

  1. Popularyzacja czytelnictwa pedagogicznego z uwzględnieniem potrzeb i możliwości rodziców; kserowanie ciekawych artykułów, ćwiczeń i zadań dla dzieci.

 

  1. Informowanie rodziców o kierunkach pracy żłobka i zamierzeniach wychowawczo- opiekuńczo- dydaktycznych w bieżącym roku szkolnym oraz realizowanych przez opiekunki w każdym miesiącu.

 

 

  1. Zapoznanie rodziców z regulaminem przyprowadzania i odbierania dzieci ze żłobka.

 

  1. Organizacja spotkań grupowych– rozmowy dotyczące osiągnięć dzieci, problemów wychowawczych i innych wynikających z inicjatywy i zainteresowań rodziców.

 

  1. Prowadzenie rozmów indywidualnych dotyczących funkcjonowania dziecka w grupie i jego osiągnięć.

 

  1. Organizacja warsztatów dla rodziców.

 

  1. Prowadzenie gazetki dla rodziców i dzieci.

1.  Pampersy, krem pielęgnujący, zasypka, chusteczki do higieny dziecka

2.  Dla dzieci chodzących papucie na zmianę

3. Odzież na zmianę kilka par w zalezności od pory roku

4. Smoczek- jak maluch używa

5.  Mleko – w przypadku gdy przepisywane jest na receptę

Przejdź do góry